Poniżej zobaczysz niesamowite, kolorowe zdjęcia pokazujące Belfast w 1955 roku. Fotografie przedstawiają stocznie, tętniące życiem ulice, codzienne życie, modę i dokumentują zupełnie inny świat. Zdjęcia wykonał dokumentalista i fotograf prasowy Bert Hardy, który jest najbardziej znany ze swojej pracy w magazynie Picture Post.
W tym czasie w gospodarstwach Ulsteru wciąż było 50 000 koni, które pozostawały znaczącym elementem transportu miejskiego. W domu centralne ogrzewanie i podwójne szyby były prawie niespotykane, a bardzo niewiele gospodarstw posiadało lodówkę.
Belfast znany jest głównie ze swoich stoczni, które od II połowy XIX wieku dawały prace mieszkańcom miasta. Najwięcej produkowano w latach powojennych, ale pod koniec lat pięćdziesiątych stocznie stanęły w obliczu zwiększonej globalnej konkurencji oraz wzrostu liczby przewozów lotniczych.
Canberry, zbudowany i zwodowany w 1960 roku, był ostatnim statkiem wycieczkowym skonstruowanym w Belfaście. Do połowy dekady firma poważnie podupadała. Kolejne dziesięciolecia przyniosły kłopoty stoczni i stały spadek liczby budowanych statków.
Źródło: rarehistoricalphotos.com
Statek towarowy Foylebank w budowie w stoczni Harland & Wolff.Statek towarowy Port Melbourne (po prawej) w budowie w stoczni Harland & Wolff.
Klienci w kiosku naprzeciw kina Royal Hippodrome na Victoria Street.Dzieci na ulicy Belfastu. Dwóch robotników przy pomniku Titanica przed ratuszem w Belfaście. Dźwig ładuje ciężarówkę na nabrzeżu w stoczni Harland & Wolff. Dwie dziewczynki na rogu Little Ship Street. Mężczyzna dostarcza worki węgla. Wóz z ziemniakami przejeżdża przez most w Belfaście. Widok w dół ulicy w kierunku teatru Alhambra na Lower North Street. Pracownicy w stoczni Harland & Wolff. Pracownicy na ciężarówce w stoczni Harland & Wolff.
Statek towarowy Port Melbourne w budowie.
Autobus nr 73 do Ballygomartin Road na Linenhall Street.Dwóch mężczyzn na nabrzeżu w stoczni Harland & Wolff.